El Bicing elèctric es posa en marxa amb 300 bicicletes i 46 estacions

El servei compta amb 4.000 abonats, i ja hi ha 319 persones en llista d’espera. La posada en marxa ha costat 5,1 milions d’euros, dels quals es recuperaran 650.000 cada any.

Panell de control del Bicing elèctric: indicador de la bateria, canvi d'assistència del pedaleig, i botó On/Off.

Panell de control del Bicing elèctric: indicador de la bateria, canvi d’assistència del pedaleig, i botó On/Off. // Mar Vila Pruneda

MAR VILA PRUNEDA (@marrvp). Barcelona ha estrenat avui el nou servei de Bicing elèctric, que comptarà amb 46 estacions i 300 bicicletes en la seva primera fase. La presentació ha tingut lloc a l’estació subterrània de la Plaça de Navas (Sants-Montjuïc), on l’alcalde Xavier Trias ho ha definit com “una oferta no contaminant per circular per Barcelona que ens ajuda a fer una ciutat més humana i més saludable”.

Es tracta, però, d’una fase de prova que durarà fins el 2017, moment en què el consistori decidirà si aposta per la bici elèctrica, la convencional, o les dues. La quota és de 14 euros addicionals als 47,16 anuals de la tarifa tradicional, i a més a més, s’ha de pagar 45 cèntims pels primers 30 minuts, i 80 per cada mitja hora més.

L’alcalde ha defensat que es tracta d’una iniciativa “complementària” al Bicing convencional i a la resta de transports públics de la ciutat. Trias també ha destacat que la bici elèctrica és un mitjà idoni per Barcelona, i que d’aquesta manera es situa la capital catalana com a “capdavantera” dels sistemes de transport.

Com funcionen?

Estació de Bicing elèctric situada a la Plaça Tetuan, una de les poques parades exteriors.

Estació de Bicing elèctric situada a la Plaça Tetuan, una de les poques parades exteriors. // Mar Vila

Aquestes bicicletes pesen només 4 quilos més que les normals, i les bateries estan integrades en el quadre. La bici funciona amb un sistema de “pedaleig assistit”, ja que és necessari pedalejar per a què s’activi el motor. Arriba fins els 20 km/h, i tenen un sistema que ajuda a arrancar, tal i com s’assenyala a la guia d’ús presentada. Aquesta ajuda, per a llocs on hi ha pendent, fa reduir la seva autonomia, que de mitjana és d’uns 40 km. Per carregar-les només s’han de connectar a les estacions, la majoria ubicades en pàrquings soterrats.

El cost de cada bicicleta elèctrica ronda els 1000 euros, entre tres i quatre vegades més que la convencional. Amb les proves que s’han anat fent des del desembre s’ha comprovat que el trajecte mitjà que han fet els usuaris del Bicing elèctric ha estat de 2,7 quilòmetres, mentre que el Bicing normal és d’ 1,9.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s