Xavier Querol: “Un cotxe dièsel contamina en NO2 al voltant de 12 o 15 cotxes de benzina”

CLÀUDIA SACREST (@csacrestm). Xavier Querol, investigador del CSIC, ens revela quines mesures s’estan portant a terme i quins són els problemes que encara hi ha per resoldre. Mentre que a nivell d’indústria i transport públic les millores han sigut notables a l’àrea metropolitana – un transport públic que inclou 450 autobusos de gas natural i uns altres 450 amb filtres i catalitzadors – Querol observa que “on no s’ha fet els deures és en reduir el transport privat”.

Precisament, el vehicle privat és el causant del problema que els dirigents polítics intenten evitar sense atrevir-se a aplicar mesures dràstiques. Barcelona té tres vegades més densitat de vehicles que Madrid degut a una estructura de l’Eixample amb poques zones verdes i vies transitades que abracen cada mançana pels quatre costats. Segons Querol, “El principal problema és que han posat els cotxes fins al menjador de casa”.

S’ha de tenir en compte que el vehicle privat és la principal font de partícules en suspensió i diòxid de nitrogen, els dos contaminants que afecten més els nuclis urbans com Barcelona. Especialment aquells de combustió amb motor dièsel, ja que “un cotxe dièsel contamina al voltant de 12 o 15 cotxes de benzina” en quant a diòxid de nitrogen (NO2). El ciutadà pot fer un seguiment dels nivells dels contaminants atmosfèrics per mitjà de l’app per a mòbils de la Generalitat aire.cat. És fiable aquesta aplicació? Querol ens n’explica el seu funcionament.

Les solucions proposades des de l’Institut de Diagnosi Ambiental s’allunyen de l’eradicació de cotxes dièsel com la que es pretén portar a terme a París. El conjunt de solucions implica un transport REEC – Ràpid, Econòmic, Ecològic i Comfortable – que comuniqui el centre de la ciutat amb pàrquings dissuasoris gratuïts als afores. A més, Querol mostra una opció similar a la de Berlín, és a dir, la matriculació dels cotxes nets amb un distintiu que, a diferència d’aquells dièsel, els permetés l’aparcament dins la ciutat a un preu més econòmic o fins i tot, gratuït.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s